Nieuws

Design, Research

Design-a-thon: hoe ontwerpen we een persoonlijke game-ervaring voor maximale impact voor speler en onderzoek?

Erasmus Graduate School of Social Sciences and the Humanities organiseert op 14 mei in samenwerking met de Convergentie (een samenwerking van Erasmus Universiteit, Erasmus MC en TU Delft) een design-a-thon voor PhD onderzoekers en postdocs. Onderwerp voor deze sessie is het ontwerpen van een persoonlijke game-ervaring voor de game voor […]

Podcast, Research

Wat is borstkanker eigenlijk en hoe ontstaat het? Luister de BORSTcast, hierin legt patholoog Hugo Horlings uit wat er precies in onze cellen gebeurt

ChangeGamer en patholoog Hugo Horlings van het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis is te gast in de nieuwste aflevering van de BORSTcast.  In een boeiend gesprek met Heleen Valeton vertelt hij over de werking van de cellen, hoe kanker kan ontstaan en hoe de patholoog precies een diagnose stelt, nu ook […]

Research, Video

Hoe werkt AI binnen kankeronderzoek? AVL Patholoog Horlings legt het in deze video uit. En hoe jij hieraan kunt bijdragen!

“Ik ben patholoog en kijk naar weefselmonsters van patiënten om een diagnose te stellen. Maar ik ben ook onderzoeker en ik ben razend nieuwsgierig naar nieuwe technologieën. Als je kijkt naar de vooruitgang in geneeskunde dan is dit altijd gebaseerd op nieuwe technieken. En één daarvan, wat we natuurlijk het […]

Design, Research

Waarom zou je een game voor kankeronderzoek willen spelen? We vroegen het onze doelgroep

“Kanker is lijdzaam, passief. Je doet nu iets actiefs.” “Het is een andere manier naar kijken naar iets wat heel zwaar is.” “Game is heel laagdrempelig, je kunt massa genereren en een andere doelgroep bereiken.” Deze citaten komen van mensen die het ChangeGamers team hadden uitgenodigd voor een eerste co-creatie […]